top of page

סוני השיקה את הפלייסטיישן פרו!

בחודש מרץ האחרון החלו לצוץ לראשונה שמועות לפיהן גם סוני וגם מיקרוסופט עובדות על קונסולות משחקים לא שגרתיות – שבניגוד למקובל ב-30 השנה האחרונות לא ייצגו דור חדש, אלא דור ביניים. הקונסולה של סוני הייתה ידועה עד כה כניאו. בתערוכת המשחקים E3 שנערכה ביוני סוני אישרה שהיא מפתחת את ניאו אבל לא הוסיפה פרטים. עכשיו היא חושפת באופן רשמי את הקונסולה החדשה, ששמה הוא "פלייסטיישן 4 פרו".

סוני PlayStation 4 Proצילום: Sony

פרו תכלול מאיץ גרפי משופר ומעבד בעל שמונה ליבות מבית AMD. בסך הכל, כוח העיבוד של הקונסולה אמור להגיע ל-4.2 טרה-פלופס, שיפור של 130% על הקונסולה הנוכחית. עם זאת, החברה לא שיפרה את הזיכרון – שעדיין מוגבל ל-8 גיגה-בייט בלבד. הקונסולה החדשה גם תהיה גדולה וכבדה יותר, ותצרוך פי 2 יותר חשמל – אבל מלבד זאת, ההבדלים בין הקונסולות שוליים.

פרו נועדה להיות דגם משופר של הקונסולה הקיימת אבל היא לא תחליף אותה – סוני תמשיך למכור את שתי הקונסולות. משחקי פלייסטיישן 4 ירוצו הן על פרו והן על הקונסולה הנוכחית, כאשר על הפרו הם יוכלו לרוץ ברזולוציה גבוהה יותר. כך למשל, במהלך מסיבת העיתונאים סוני הדגימה כיצד משחקים חדשים, כגון Deus Ex: Mankind Divided יכולים לרוץ על פרו אפילו ברזולוציית 4K. בנוסף, סוני הבטיחה כי בעתיד משחקים יותאמו לפרו באופן מיוחד, ויוכלו לרוץ ברמה גרפית גבוהה יותר.

פרו גם תוכל להריץ וידיאו ב-4K והחברה הודיעה כי יוטיוב ונטפליקס כבר עובדות על התאמת האפליקציות שלהן לפלייסטיישן כך שיתמכו גם ברזולוציית 4K. ראוי לציין שמדובר בעיקר בהצהרה שיווקית – האפליקציות הרשמיות של יוטיוב ונטפליקס כבר תומכות מזה שנים ב-4K באופן מלא.

פרו נועדה בעיקר לשפר את חווית המשחק במשקפי מציאות מדומה – בעוד שקסדת המציאות המדומה של סוני, פלייסטיישן VR, יכולים לעבוד על הקונסולה הנוכחית, הם אינם מסוגלים להתחרות בקצב הרענון, העדכונים ורמת הפרטים של קונסולות משחקים כגון HTC Vive המחוברות למחשב אישי רב-ביצועים. כוח העיבוד של פרו מתקרב לזה של מחשב גיימרים ממוצע.

בנוסף, סוני תשיק את פלייסטיישן 4 סלים, שתמכר כבר ב-15 לספטמבר במחיר של 300 דולר "ברוב השווקים", לפי החברה. פרו תושק ב-10 לנובמבר במחיר של 400 דולר, והיא תגיע עם דיסק קשיח בנפח של 1 טרה-בייט. החברה גם מתכוונת להשיק בשבוע הבא עדכון תוכנה שיוסיף לקונסולות הקיימות והחדשות תמיכה מלאה ב-HDR, מה שישפר בצורה משמעותית את איכות התמונה ברוב המשחקים.

מועד ההשקה של הפרו הוא אגרסיבי במיוחד – קונסולת דור הבא של מיקרוסופט, סקורפיו, אומנם אמורה להיות חזקה משמעותית מהפלייסטיישן 4 פרו אבל היא תצא לשוק רק בשנה הבאה. מדובר בהישג משמעותי עבור סוני - כפי שמיקרוסופט הוכיחה לסוני עם השקת ה-XBOX 360 שנה לפני הפלייסטיישן 3, זמן ההשקה יכול להיות הרבה יותר משמעותי מכוח עיבוד. ב-2005, מיקרוסופט רשמה הצלחה מסחרית מרשימה עם ה-XBOX 360, למרות שהפלייסטיישן 3 – שיצאה שנה לאחר מכן - הציעה חומרה מתקדמת יותר. ההשקה המוקדמת אפשרה למיקרוסופט להשיג מומנטום משמעותי עם הקונסולה שלה, ובהחלט יתכן שההשקה של הפרו השנה תאפשר לסוני לפתוח מומנטום דומה בדור ה-4.5.

בטווח הקצר, מועד ההשקה הקרוב של הפרו רק ייצב את סוני כמובילה בשוק. סוני אומנם מובילה על מיקרוסופט במכירות, אבל בחודשיים האחרונים הפער הצטמצם – מיקרוסופט נהנית ממכירות נאות במיוחד של קונסולת "הרזה" שלה, XBOX One S, ולפי מספר דיווחים מיקרוסופט אפילו עקפה בחודשים אלו את מכירות הפלייסטיישן. עכשיו ניתן להניח שמכירות ה-XBOX יצללו בזמן הקרוב וכי סוני החזירה לעצמה את המומנטום.

מצד שני, ההשקה של הקונסולה החדשה בסמיכות גבוהה לקונסולה הנוכחית שלה יכולה להתגלות כחרב פיפיות. עם פער מחירים צנוע יחסית בין הסלים והפרו, ניתן להניח שהפרו תבצע קניבליזציה למכירות הסלים, ויתכן גם שסוני תכעיס בשל כך את קהל המעריצים שלה, שרק לאחרונה רכש קונסולה חדשה. מיקרוסופט יכולה להשכיל לנצל את כעס הגיימריםולהעביר אותם אליה, כפי שסוני עשתה בעצמה לפני השקת ה-XBOX One והפלייסטיישן 4

(מתוך כלכליסט


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow US
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page